
Kiugróan pozitív eredményt hozott a vásárlóink körében végzett kutatás!
Nemrégiben elégedettségi felmérést készítettünk vásárlóink körében. A közösségi médiafelületeinken és helyszíneinken végzett kutatás az Auchan Korzó márka ismertségét, márkanagyköveteink ismertségét, valamint népszerűségét, a márkakommunikációval való találkozást, illetve az Auchan Korzó áruházakkal kapcsolatos általános elégedettséget vizsgálta.
2020-ban az Auchan Korzó teljes körű márkafrissítésen esett át. Az addig használt „Korzó” elnevezés helyett bevezetésre került az Auchan Korzó márkanév, és a márka arculati elemeiben is az Auchanhoz igazodott. Új márkanagyköveteinkkel – Lékai-Kiss Ramónával és Stohl Andrással –2020 szeptembere óta találkozhatnak vásárlóink. A mostani elégedettségi felmérés azzal a céllal készült, hogy kiderítse, mennyire vált be az elmúlt két évben alkalmazott új marketingstratégia.
A kutatás online és helyszíni megkérdezésből állt. Az online felmérés elsősorban az Auchan Korzó Facebook és Instagram oldalát követőket, illetve az auchankorzo.hu oldal látogatóit célozta, míg a helyszíni kutatás a 18 Auchan áruházban személyes megkérdezéssel történt a 18-29, 30-49, 50-69, 70+ évesek körében, azonos arányban. Az online kérdőívet, melyet januárban két héten keresztül érhettek el érdeklődőink az Auchan Korzó közösségi platformjain, 572-en töltötték ki, míg a 2022. január 24-30. között zajló helyszíni adatfelvétel megkérdezettjeinek száma 1081 fő volt.
Az online kérdőív válaszadói között az Auchan Korzó márka ismertsége kifejezetten magas, 88 százalékos, márkanagyköveteink - Lékai-Kiss Ramóna és Stohl András - spontán ismertsége 67 százalékos. A márkanagykövetek támogatott ismertségére vonatkozó kérdés során – melyben a kitöltőknek egy olyan listából kellett kiválasztania az Auchan Korzó reklámarcait, amin több híresség neve is szerepelt -, a megkérdezettek fele (50 %) választotta ki helyesen Lékai-Kiss Ramónát, és valamivel kevesebb, mint fele (46 %) ismerte fel Stohl Andrást. A válaszadók körében a két márkanagykövet közül Lékai-Kiss Ramóna a népszerűbb, őt a megkérdezettek csaknem 80 százaléka találta szimpatikusnak, míg Stohl Andrást 69,1 százalék.
Az online kérdőív leggyakrabban látogatott áruházakra vonatkozó kérdéseire hasonlóan pozitív válaszok érkeztek. Az Auchan Korzók éttermeivel a válaszadók 83 százaléka, míg az áruházak üzletválasztékával, valamint tisztaságával csaknem 90 százaléka elégedett. Az Auchan Korzók biztonságával kapcsolatos kérdésre még pozitívabb válaszok érkeztek, a kitöltők között a közbiztonságra vonatkozó elégedettségi ráta 94 százalékos.
A helyszíni felmérés során a 18 év feletti vásárlók egynegyede (26%) nyilatkozta spontán, hogy ismeri az Auchan Korzó márkanagyköveteit. A női, illetve a Közép-Magyarországon lakó vásárlók körében márkanagyköveteink ismertsége magasabb. Körükben a márkanagykövetek személyének azonosítása magas, szinte kivétel nélkül Lékai-Kiss Ramónát és Stohl Andrást nevezték meg. A márkanagykövetek támogatott ismertsége a teljes vásárlói bázison is magas, és a két reklámarc tekintetében szinte azonos. A vásárlók 65 százaléka Lékai-Kiss Ramónát, illetve 63 százaléka Stohl Andrást nevezte meg márkanagykövetként. A 18 év feletti vásárlók döntő többsége (85%) számára Lékai-Kiss Ramóna szimpatikus és hiteles az Auchan Korzó márkanagyköveteként. Stohl András esetében ez az arány valamivel alacsonyabb (72%). Az életkor előrehaladtával, illetve a vásárlási gyakoriság csökkenésével a márkanagykövetek ismertsége csökken.
A helyszíni kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek 90%-a legalább havonta vásárol az Auchan Korzón. A vásárlók fele (54%) nyilatkozta, hogy ismeri az Auchan Korzó márkát. A női, illetve a budapesti és pest megyei vásárlók körében a márka ismertsége magasabb. A vásárlók életkorának előrehaladtával, illetve a vásárlási gyakoriság csökkenésével a márka ismertsége csökken.
Az elmúlt időszakban vásárlóink közel két-ötöde (36%) találkozott az Auchan Korzó kommunikációjával. Az idősebb vásárlók a TV-t, míg a fiatalabbak a márka online hirdetéseit, illetve a közösségi médiában megjelenő hirdetéseit említették.
Különösen pozitív számunkra, hogy személyes megkérdezésünk során szinte minden vásárlónk elégedettségét fejezte ki az Auchan Korzó áruházak üzletkínálatával (97%), tisztaságával (93%) és közbiztonságával (98%) kapcsolatban. Az Auchan Korzó áruházak étterem kínálatával való elégedettség is magas, azonban a mért szempontok közül a legalacsonyabb értékelést ez a terület érte el (82%). Az Auchan Korzó áruházakkal való össz-elégedettség a teljes vásárlói bázison szintén rendkívül magas - 96 százalékos.
Nagyon köszönjük azon vásárlóink segítségét, akik részt vettek a felmérésben, és válaszaikkal segítették a munkánkat! A jövőben is mindent megteszünk azért, hogy vásárlóink szívesen látogassák az Auchan Korzókat és elégedettek legyenek szolgáltatásainkkal.
2020-ban az Auchan Korzó teljes körű márkafrissítésen esett át. Az addig használt „Korzó” elnevezés helyett bevezetésre került az Auchan Korzó márkanév, és a márka arculati elemeiben is az Auchanhoz igazodott. Új márkanagyköveteinkkel – Lékai-Kiss Ramónával és Stohl Andrással –2020 szeptembere óta találkozhatnak vásárlóink. A mostani elégedettségi felmérés azzal a céllal készült, hogy kiderítse, mennyire vált be az elmúlt két évben alkalmazott új marketingstratégia.
A kutatás online és helyszíni megkérdezésből állt. Az online felmérés elsősorban az Auchan Korzó Facebook és Instagram oldalát követőket, illetve az auchankorzo.hu oldal látogatóit célozta, míg a helyszíni kutatás a 18 Auchan áruházban személyes megkérdezéssel történt a 18-29, 30-49, 50-69, 70+ évesek körében, azonos arányban. Az online kérdőívet, melyet januárban két héten keresztül érhettek el érdeklődőink az Auchan Korzó közösségi platformjain, 572-en töltötték ki, míg a 2022. január 24-30. között zajló helyszíni adatfelvétel megkérdezettjeinek száma 1081 fő volt.
Az online kérdőív válaszadói között az Auchan Korzó márka ismertsége kifejezetten magas, 88 százalékos, márkanagyköveteink - Lékai-Kiss Ramóna és Stohl András - spontán ismertsége 67 százalékos. A márkanagykövetek támogatott ismertségére vonatkozó kérdés során – melyben a kitöltőknek egy olyan listából kellett kiválasztania az Auchan Korzó reklámarcait, amin több híresség neve is szerepelt -, a megkérdezettek fele (50 %) választotta ki helyesen Lékai-Kiss Ramónát, és valamivel kevesebb, mint fele (46 %) ismerte fel Stohl Andrást. A válaszadók körében a két márkanagykövet közül Lékai-Kiss Ramóna a népszerűbb, őt a megkérdezettek csaknem 80 százaléka találta szimpatikusnak, míg Stohl Andrást 69,1 százalék.
Az online kérdőív leggyakrabban látogatott áruházakra vonatkozó kérdéseire hasonlóan pozitív válaszok érkeztek. Az Auchan Korzók éttermeivel a válaszadók 83 százaléka, míg az áruházak üzletválasztékával, valamint tisztaságával csaknem 90 százaléka elégedett. Az Auchan Korzók biztonságával kapcsolatos kérdésre még pozitívabb válaszok érkeztek, a kitöltők között a közbiztonságra vonatkozó elégedettségi ráta 94 százalékos.

A helyszíni felmérés során a 18 év feletti vásárlók egynegyede (26%) nyilatkozta spontán, hogy ismeri az Auchan Korzó márkanagyköveteit. A női, illetve a Közép-Magyarországon lakó vásárlók körében márkanagyköveteink ismertsége magasabb. Körükben a márkanagykövetek személyének azonosítása magas, szinte kivétel nélkül Lékai-Kiss Ramónát és Stohl Andrást nevezték meg. A márkanagykövetek támogatott ismertsége a teljes vásárlói bázison is magas, és a két reklámarc tekintetében szinte azonos. A vásárlók 65 százaléka Lékai-Kiss Ramónát, illetve 63 százaléka Stohl Andrást nevezte meg márkanagykövetként. A 18 év feletti vásárlók döntő többsége (85%) számára Lékai-Kiss Ramóna szimpatikus és hiteles az Auchan Korzó márkanagyköveteként. Stohl András esetében ez az arány valamivel alacsonyabb (72%). Az életkor előrehaladtával, illetve a vásárlási gyakoriság csökkenésével a márkanagykövetek ismertsége csökken.
A helyszíni kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek 90%-a legalább havonta vásárol az Auchan Korzón. A vásárlók fele (54%) nyilatkozta, hogy ismeri az Auchan Korzó márkát. A női, illetve a budapesti és pest megyei vásárlók körében a márka ismertsége magasabb. A vásárlók életkorának előrehaladtával, illetve a vásárlási gyakoriság csökkenésével a márka ismertsége csökken.
Az elmúlt időszakban vásárlóink közel két-ötöde (36%) találkozott az Auchan Korzó kommunikációjával. Az idősebb vásárlók a TV-t, míg a fiatalabbak a márka online hirdetéseit, illetve a közösségi médiában megjelenő hirdetéseit említették.
Különösen pozitív számunkra, hogy személyes megkérdezésünk során szinte minden vásárlónk elégedettségét fejezte ki az Auchan Korzó áruházak üzletkínálatával (97%), tisztaságával (93%) és közbiztonságával (98%) kapcsolatban. Az Auchan Korzó áruházak étterem kínálatával való elégedettség is magas, azonban a mért szempontok közül a legalacsonyabb értékelést ez a terület érte el (82%). Az Auchan Korzó áruházakkal való össz-elégedettség a teljes vásárlói bázison szintén rendkívül magas - 96 százalékos.

Nagyon köszönjük azon vásárlóink segítségét, akik részt vettek a felmérésben, és válaszaikkal segítették a munkánkat! A jövőben is mindent megteszünk azért, hogy vásárlóink szívesen látogassák az Auchan Korzókat és elégedettek legyenek szolgáltatásainkkal.